Posibilitatile de utilizare ale terenurilor sunt stabilite prin regulamentele de urbanism.
Proiectele de urbanism sunt sustinute de analize zonale si generale urmarind impactul unei schimbari ale regulamentului general.
Arhitectura este privita ca un produs estetic cu functiuni stabilite de catre beneficiar.
Proiectarea trebuie sa aiba la baza o colaborarea stransa dintre arhitect si beneficiar pentru ca impreuna sa impartaseasca bucuria realizarii unui produs unic, cu impact asupra habitatului in care isi va "trai" viata.
Transformarea unui spatiu neutru intr-un spatiu personal,cu o tinta bine definita.
Noua functiune trebuie regasita in acest spatiu, care de cele mai multe ori nu a avut aceeasi functiune.
Se folosesc elemente de scenografie, unde rolul luminii si al intunericului joaca un rol principal.
Habitat 4D pleaca de la conceptul celei de-a patra dimensiuni, TIMPUL. Proiectarea in cele trei dimensiuni strict tehnice, nu include impactul unei constructii din punct de vedere social, psihologic sau urban. Aceasta latura a "vietii" unui produs arhitectural este resimtita de catre beneficiar si mediul social aferent abia dupa terminarea executiei.
Sigla reprezinta pictograma egipteana a casei. Echilibrul dintre forma si functiune este sustinut de minimalismul exprimarii formale, renuntand la orice ornament. Exprimarea directa are ca scop intelegerea de catre receptor a mesajului transmis evitand astfel orice confuzie.
Arhitectura trebuie traita in timp nu doar in spatiu. Parcurgerea unei succesiuni de spatii si forme te face partas la procesul de creatie, traind acel spatiu. Influenta arhitecturii asupra psihicului uman este un punct de plecare in proiectare. Produsul poate trezi diferite stari, controlate de catre arhitect: liniste, confort, surpriza, bucurie, monumental, forta.